spaudos centras / 2012/10/01

Naujosios padangų ženklinimo etiketės: kas ir kaip klasifikuoja padangas?



Padangos bus klasifikuojamos pagal degalų naudojimo efektyvumą, sukibimą su šlapia danga ir išorinį triukšmo lygį. Taigi, pirkdami padangas nuo 2012 m. lapkričio 1 d. jas galėsime palyginti pagal naują klasifikaciją.

Bet kas ir kaip klasifikuoja padangas?


Naujieji padangų ženklinimo teisės aktai kelia 3 tikslus: pagerinti kelių eismo saugumą, sumažinti degalų sąnaudas ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išlakas bei eismo triukšmo lygį.


Klasifikavimas pagal bendrą standartą


Visi Europos gamintojai arba importuotojai savo padangas privalo klasifikuoti pagal griežtą bandymų sistemą. Šiuo pačių gamintojų (importuotojų) atliekamu sertifikavimu siekiama užtikrinti nuoseklų ir patikimą klasifikavimą, kad mes – vartotojai – galėtume lengvai palyginti skirtingas padangas ir gamintojus. Kiekviena ES valstybė narė įsipareigojusi užtikrinti, kad būtų vadovaujamasi bandymų sistema.


Kaip išmatuoti degalų naudojimo efektyvumą?

 

Kai padangos rieda keliu, susidaro pasipriešinimas, kuris turi įtakos degalų sąnaudoms. Kitaip sakant, pasipriešinimas riedėjimui yra padangų sunaudota energija per bet kokį nuvažiuotą atstumą. Jei jūsų padangų pasipriešinimas riedėjimui MAŽAS, važiuodami sunaudosite MAŽIAU degalų.


Bandymas: padanga bandoma ant besisukančio paviršiaus standartinėmis sąlygomis, kad būtų atspindėtas įprastas jos naudojimas. Per bandymus imituojamas važiavimas 80 km/h greičiu ir sukuriama 80 % padangos apkrovos indekso atitinkanti apkrova.

Susipažinkite su padangos ženklinimo etikete...


Kaip išmatuoti stabdymą ant šlapios dangos?


Šis bandymas atliekamas transporto priemonei važiuojant standartinėmis sąlygomis. Teisės aktai apibrėžia šias sąlygas: temperatūrą, kelio dangos būklę, vandens gylį ir greitį.

ES teisės aktuose nurodytos bandymų sąlygos:

  • žieminės padangos bandomos nuo +2 °C iki +20 °C temperatūroje,
  • vasarinės padangos bandomos nuo +5 °C iki +35 °C temperatūroje,
  • vandens gylis nuo 0,5 iki 1,5 mm,
  • stabdomi visi 4 automobilio su ABS ratai. Stabdoma nuo 80 iki 20 km/h greičio.


Kaip bandymus atlieka „Michelin“: bandymus atliekame kuo panašesnėmis į Europos važiavimo sąlygomis.
Todėl siekdama kuo geriau patenkinti klientų poreikius, „Michelin“ visus stabdymo ant šlapios dangos bandymus atliks temperatūroje, kiek įmanoma labiau atspindinčioje padangų naudojimo sąlygas Europoje.

  • Vasarinės lengvųjų automobilių padangos bus bandomos maždaug +20 °C temperatūroje.
  • Žieminės lengvųjų automobilių ir komercinių transporto priemonių padangos bus bandomos maždaug +7 °C temperatūroje.
  • Sunkvežimių padangos (paprastai naudojamos ir vasarą, ir žiemą) bus bandomos nuo +7 °C iki +25 °C temperatūroje.


Kadangi neįmanoma visų rinkoje esančių padangų išbandyti identiškomis sąlygomis, padangos lyginamos su „etalonine“ padanga. Taip kiekvienos padangos klasė visada priskiriama vienodomis sąlygomis.

Susipažinkite su padangos ženklinimo etikete...

Kaip išmatuoti išorinį triukšmo lygį?

Padangos skleidžiamas išorinis triukšmo lygis matuojamas decibelais (dB).

Bandymas: šalia trasos pastatomas mikrofonas, kuriuo matuojamas 80 km/h greičiu važiuojančios transporto priemonės skleidžiamas triukšmas.

Išorinis triukšmas matuojamas standartinėmis sąlygomis (danga, greitis, temperatūra).





Susipažinkite su padangos ženklinimo etikete...

Kas dar svarbu renkantis padangas?


Ženklinimas – puiki pradžia, bet ne mažiau svarbios ir kitos 3 savybės:



Padangos ilgaamžiškumas: galiausiai ilgaamžiškesnė padanga jums kainuos mažiau. Palyginti su kita, tinkama padanga jums leis važinėti daugiau nei metus ilgiau.

Sukibimas su kelio danga: 25 % eismo įvykių2 įvyksta posūkiuose.

Stabdymas ant sausos dangos: 70 % eismo įvykių2 įvyksta sausame kelyje.

Spėkite, kas gamina padangas, pasižyminčias visomis šiomis savybėmis...

Jau daugiau nei 120 metų mūsų inžinieriai kuria ir tobulina padangas, išsiskiriančias ne tik šiomis svarbiomis eksploatacinėmis savybėmis, bet ir 3 nurodytomis naujosiose ženklinimo etiketėse. Su „Michelin“ galite mėgautis puikiu eksploatacinių savybių balansu, nesileisdami į jokius kompromisus.




1) Eksploatacinės savybės išmatuotos pagal reglamente (EB) Nr. 1222/2009 nurodytus bandymų metodus. Europos Komisijos poveikio vertinimas SEC (2008) 2860.
2) Eismo įvykių tyrimo institutas (VUFO) ir Dresdeno technikos universitetas: per 10 metų ištirta 10 000 eismo įvykių.


Peržiūrėkite naujuosius ES teisės aktus

Lengvuju automobiliu padangos

lithuanian Michelin Dealerships

Michelin Press Centre